zaterdag 23 januari 2016

Ik verkleed mij!

Deze week gingen we van start met een nieuwe thema… “ik verkleed mij”. Hoe gekker, hoe beter J
De praatkoffer zat helemaal vol! We sorteerden de verkleedkleren in meisjes- en jongenskleren, hoeden en attributen. Zo kunnen we een beetje orde houden tijdens het spelen en opruimen!
We gingen ook spelletjes spelen met ballonnen in de speelzaal. Daarna konden we aan de werktafel ons eigen hoedje versieren, iedereen op zijn eigen manier, met zijn eigen lievelingskleuren. 




De kleuters kregen vandaag de opdracht om een mannetje te tekenen, met de belangrijkste onderdelen (hoofd, nek, buik, armen, handen, benen, voeten). Pas wanneer ze dat gedaan hadden mochten ze gaan schilderen. Ze moesten hun mooiste verkleedkleren ontwerpen.
In de namiddag gingen we genieten in het bos! Het was er zalig rustig, we konden heerlijk genieten van de natuur, het ijs en de rust.




Vandaag namen we een paar gekke foto’s van gek verkleedde kindjes! Iedereen deed gezellig mee. We benoemden de verschillende kledij.
Was het voor de cowboy of de indiaan, misschien wel Zorro of batman, brandweerman of politieagent(e)? 



Vandaag hadden de kleuters het een beetje gek! De kleuters in de verkleedhoek kwamen me “zoeken” en natuurlijk… een rollenspel was geboren! Piraat Rommert, Ridder Seppe en ROX Jore kwamen Prinses Néyah redden, want ik had ze gevangen! Toen de ridder de prinses kon redden, had ik de piraat al gevangen! Wat een plezier! Het ging zo maar verder J

 



We leerden enkele leuke liedjes, lazen verschillende verhaaltjes en hadden natuurlijk verschillende gesprekjes over verkleden. Voor sommige kleuters was het ook even wennen om helemaal zelf kleren aan en uit te doen! Maar het lukte erg goed! (want wat zijn ze eigenlijk al groot hé!!)


Prettig weekend! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten