vrijdag 16 september 2016

Jarige kikkerjuf & Strapdag!


De volgende jarige was vandaag aan de beurt! Elise! Hiep Hiep Hoera!! Ze trakteerde met lekkere cake en we kregen een supertof klascadeau! Een spel van Kikker: tikkertje! Dat zullen we binnenkort eens spelen in de klas! We begonnen ook aan het eerste deel van een groter werkje: de grote gekke kikker! Vandaag werd de buik van onze gekke kikker geknutseld.



Wat een lekker weertje! We smelten bijna weg!!!
Gelukkig kunnen we af en toe onze airco even laten draaien, zodat het toch een beetje afkoelt in de klas. (Wat een luxe hé!) We maakten muizentrapjes met papier als poten voor onze gekke kikker, maar we speelden ook waterspelletjes buiten, in de schaduw onder de bomen! Zo konden we ons een beetje verfrissen… Ook verschillende bellenblaasspelletjes werden er gespeeld. 
Een halve dag school, alweer prachtig weer, dus tijd om een beetje te krijten en te spelen!
We kleefden zijdepapier op een groter karton, als volgende poten voor onze grote gekke kikker. Ondertussen werden er ook nog telspelletjes gespeeld, gesorteerd op kleur en vorm en leerden we groepjes maken van drie voorwerpen.


Terug feest in de klas, deze keer geen klein kikkertje maar wel de kikkerjuf! Mijn lieve schatten zongen voor me en ik mocht zelfs mezelf een kikkerkroon maken ;)! Maar ik kreeg er ook eentje van juf Tineke en toen we in de klas kwamen lagen er plots vele verjaardagskaartjes! Wat een lieve collega’s heb ik toch!
Ik trakteerde de kleuters op een echte Nellie en Cézartaart! Ik verjaar maar één keertje natuurlijk, dus dan kunnen Nellie en Cézar niet ontbreken! Samen maakten we ook nog popcorn! “Lekker gezond” zei Lina, want dat is gewoon van mais gemaakt.  




STRAPDAG!! Deze ochtend gingen we picknicken aan de overkant! Maar we gingen er ook fietsen en steppen. Veilig leren oversteken, de (basis)verkeersregels leren en volgen. Maar vooral: opvallen op straat! Dus we deden natuurlijk onze fluojas aan.
Na de herfstvakantie start de fluoactie natuurlijk ook terug!


Prettig weekend!
Dikke zoen, juf Renske


Geen opmerkingen:

Een reactie posten